Proiectul european intitulat "Early Mastery. 21st Century Literacy Learn2Code & Code2Learn: How to Playfully Motivate School Kids To Master Computer Programing" (Playfulcoding) a fost finanțat de Uniunea Europeană timp de doi ani prin programul Erasmus+ (Program al Uniunii Europene pentru Educație, Formare, Tineret și Sport). În miezul acestui proiect există credința fermă că generația tânără a Europei trebuie să fie creativă, inovativă și întreprinzătoare, cu o cunoaștere profundă a tehnologiilor avansate.
    Echipa proiectului Early Mastery este alcătuită din aproximativ 30 de persoane din 8 instituții diferite, provenind din 5 țări europene, având un țel comun: suntem cu toții interesați și punem pasiune în domeniile educației, tehnologiei, roboticii, creativității, științelor naturii, matematicii, povestirilor...
    Consorțiul a fost construit cu multă atenție. Școlile au fost alese de Universitatea din Girona luând în considerare experiența acestora în implementarea activităților ce implică tehnica de calcul și programarea calculatoarelor, iar universitățile au fost selectate ținând cont de istoricul lor și de experiența pe care acestea o au în asistența, susținerea și formarea oferită școlilor.
Partenerii acestui grant al Uniunii Europene sunt:
    Școala Bro Hyddgen, Machynlleth, Marea Britanie
    Universitatea din Aberystwyth, Aberystwyth, Marea Britanie
    Universitatea din Girona, Girona, Spania
    Școala Veinat-Salt, Girona, Spania
    Liceul Tehnologic " Constantin Ianculescu", Cârcea, România
    Universitatea din Craiova, Craiova, România
    Universitatea din Bourgogne, Le Creusot, Franța
    Esebel SRL, Perugia, Italia
EARLY MASTERY
    Pe perioada desfășurării proiectului am lucrat în echipă și am lucrat cu copii din diferite țări. Ne-am testat ideile unii altora, le-am criticat și le-am îmbunătățit.  A fost un proces de învățare pentru fiecare dintre noi.
    Proiectul Early Mastery a fost împărțit în două părți principale, în prima parte proiectul a produs "informație" iar în a doua parte a "diseminat informația".
Prima intalnire din Girona - Spania
A doua intalnire Perugia - Italia
A treia intalnire - Craiova - Romania
    În concluzie, proiectul Early Mastery ne-a oferit oportunitatea de a învăța unii de la alții în interiorul consorțiului și șansa de a implica școli noi din toată Europa, în implementarea activităților de programare în sălile lor de clasă având ca sprijin materialul generat în ultimii doi ani ai proiectului.
a patra întâlnire - Lucrând în Le Creusot
a cincea întâlnire -Țara Galilor
a șasea întâlnire - Girona, Spania
Ultima întâlnire
Lansarea Ghidului profesorului la Girona, Spania-19.07.2016
    Rezultatul final al proiectului a fost Ghidul profesorului - Teachers_Guide_ENGLISH, Ghidul ce va fi tradus în spaniolă, catalană, italiană, franceză și limba română.
    Țelul ghidului este să ajute profesorii în efortul lor de a încuraja copiii (și poate și adulții) să învețe despre tehnica de calcul și programare. Acesta va furniza profesorilor și părinților ateliere de lucru și activități care îi pot ajuta pe copii să învețe lucruri noi despre programarea calculatoarelor și gândirea computațională într-o manieră recreațională.
    În cadrul proiectului elevii școlii noastre au învățat tehnici simple de programare folosind limbajul SCRATCH, au consturit și programat un robot Lego Mindstorms.
Elevii au construi un robot Lego Mindstorms.
Elevii au programat robotul Lego Mindstorms.
Robotul funcționează!!!!!!!!!!!
Activități Scratch cu elevii școlii noastre.
01.09.2014 - 31.08.2016
    În primul an al proiectului, consorțiul și-a concentrat activitatea în construirea, proiectarea și dezvoltarea diferitelor activități de programare, disponibile acum pe site-ul proiectului și în ghidul prezentat. Scopul acestui prim an a fost de a genera cunoștințe bazate pe experiența partenerilor și după aceea, materialul generat a fost revizuit și verificat pe plan intern.
    Pe parcursul acestui prim an am avut ocazia să ne întâlnim în trei ocazii: în Girona (Spania) pentru întâlnirea în care a fost lansat proiectul, în Perugia (Italia) și la Craiova (România). Aceste întâlniri au fost extrem de valoroase, deoarece am avut ocazia să discutăm diferite aspecte ale proiectului, cum ar fi apariția site-ului proiectului, structura activităților de programare și de a distribui implementarea activităților de programare între partenerii proiectului, printre altele.
    Prin urmare, pe parcursul acestui prim an ne-am concentrat în vederea unei bune colaborări pentru a genera un material de calitate pentru al doilea an al proiectului.
    Prin urmare, am început diseminarea și implementarea activităților în mai multe școli din afara parteneriatului. Grație acestor implementări, am fost capabili de a capta feedback-ul profesorilor și reeditarea activităților în conformitate cu sugestiile și opiniile acestora. Grație cunoștințelor dobândite în primul an al proiectului și experienței dobândite prin implementări, în cel de-al doilea an, am început să lucrăm în direcția ghidul profesorului. O parte din activitățile desfășurate în vederea diseminării muncii noastre au fost celebrarea zilei Playful Coding  în Machynlleth, Țara Galilor, și celebrarea săptămânii playful Coding, în Girona, Spania. Aceste activități ne-au ajutat să conștientizăm anumite aspecte importante ce trebuiau luate în considerare în conceperea ghidului profesorului, cum ar fi importanța mediului de învățare, itinerarii ce trebuiau include și eficiența unei evaluări bune.
    A doua etapă a proiectului a debutat odată cu prima sesiune de implementare a activităților gândite în interiorul proiectului în Le Creusot, Franța. Pe parcursul a 5 zile am avut ocazia să lucrăm împreună și să punem în aplicare în unele școli franceze diverse activități de programare create pe parcursul primului an.